Dva týždne po Majstrovstvách Európy na Pezinskej Babe, sa kopciari jazdiaci slovenský šampionát presťahovali 130 km smerom na Jankov vŕšok, aby práve tu absolvovali svoje v poradí už deviate a desiate podujatie z tohtoročného kalendára PAV. A práve v tomto adrenalínovom prostredí sa v dňoch 31.7. a 1.8.2010 konal pretek započítavaný do seriálov FIA - Zóna Strednej Európy + historik, Majstrovstiev SR a Majstrovstiev Poľska. Vďaka tomu sa na štart zišlo viac ako 100 pretekárov z piatich krajín.
Pretekársky víkend sa pre všetkých účastníkov začal na tomto slovenskom kopci už v piatok, administratívnym a technickým preberaním. Plná štartovná listina, plánované 4 jazdy počas oboch víkendových dní a krásne letné počasie boli práve tým, čo sem prilákalo aj množstvo divákov a fanúšikov, pre ktorých sa ozajstné preteky začali v sobotu, o ôsmej hodine ráno, štartom predjazdca, ktorým bol známy automobilový pretekár, Augustín Podhájecký na historickej Škode 120 S Rallye.
Po oba súťažné dni si jednoznačne najlepšie viedol Andrej Krajči jazdiaci na formulovom voze, Lola F3000. Vyhral všetkých osem jázd a nikomu nedal šancu ohroziť ani svoje vedúce postavenie v celkovom hodnotení. Poradie na ďalších miestach sa však po oba dni líšilo. V sobotu si druhú priečku v absolútnom poradí odniesol taktiež slovenský pretekár, Martin Koiš s vozidlom Ford Focus. V druhý deň sa mu síce tento skvelý výsledok zopakovať nepodarilo, no zostal na stupňoch víťazov a potvrdil rolu favorizovaného jazdca v kategórii plechových áut.
Iba jeden poľský jazdec sa dostal na stupne víťazov v absolútnom hodnotení a bol ním Mariusz Stec so svojím Mitsubishi Lancer Evo IX. V sobotu sa mu darilo menej, obsadil až štvrté miesto za ďalším Slovákom, Erichom Achsom, no nočná práca na doladení jeho auta sa vyplatila a v nedeľu skončil hneď druhý za Andrejom. Výborné tretie miesto si teda v sobotu odniesol Erich Achs na formuli Opel Lotus
Jedinou slovenskou ženou v štartovom poli, ako to už ostatné preteky býva, bola Gabika Andrišeková. Na svojej Škode 130 RS sa pravidelne zúčastňuje pretekov do vrchu a nenechali si ujsť ani tieto, na Jankovom vŕšku. Počas oboch dní obsadila v kategórii Historických automobilov miesta na stupňoch víťazov. V tejto kategórii súťažil aj Jozef Béreš junior, ktorý sa kopcov začal pravidelne zúčastňovať so svojou Ladou VFTS až od piateho podujatia z kalendára 2010. Vďaka šiestemu víťazstvu v rade sa pomaly doťahuje na vedúceho muža, Jara Baránka jazdiaceho na Ferrari 308 GT4 Dino. Okrem Gabiky sa súťaže v rámci Dámskeho pohára zúčastnili ešte dve pretekárky z Poľska, Monika Luberadzka na vozidle Kia Ceed a Ewa Wójtowicz na Citroene C2R2
Počas celého víkendu vládla na trati aj mimo nej výborná atmosféra. Preteky prebehli v úplnom poriadku, bez väčších problémov a dlhších prerušení. V nedeľu pred vyhlásením víťazov, primátor mesta Bánovce nad Bebravou Stanislav Šiko odovzdal Ďakovné listy za rozvoj automobilového a motoristického športu v Bánovciach nad Bebravou a jeho okolí. Ocenenie si prevzali Michal Žitňan st., Roman Mikušiak, Norbert Rizek a Branislav Žitňan.
Na záver sa už tradične za všetkých jazdcov poďakoval celému organizačnému tímu legendárny Igor "áno pane" Drotár, ktorý tak spravil bodku za nádherným motoristickým víkendom.
autor: Zdenka Tamašová, Peter Belohorec
foto: Peter Belohorec, Pavol Gabriš, Jozef Valach